torsdag 11. november 2010

Reklameanalyse!





Tine melk har kommet med mange reklamer opp gjennom årene. Dere husker sikkert ’’Må ha det, bare må ha det!’’ som var slagordet i reklamene til Tine et par år tilbake. Reklamene har alltid spilt på humor, men ble til tider litt urealistiske. Nå har Tine kommet med nye reklamer om hva konsekvensene kan være hvis du ikke drikker nok av det.

De nyeste reklamefilmene har blitt veldig populære veldig fort og er litt mer realistiske enn de som var før. De består av mange forskjellige hjemmevideoer om folk som faller, eller at noe går galt, fra å falle når man skal kaste en bowlingball, til en frustrert golfer som ikke klarer å treffe golfballen.

Jeg mener at disse filmsnuttene er et bra virkemiddel i reklamen, og at det får frem poenget at hvis man drikker melk, så styrker man kroppen og gjør ikke like mange feil. Humor er et viktig virkemiddel i de fleste reklamer. Denne reklamen spiller på humor og hvis det ikke hadde vært så morsomt å se personer feile med noe de holder på med hadde ikke reklamen vært en slik suksess.

Herman’s Hermits’ sang ’’No Milk Today’’ passer ekstremt bra med reklamen, det er tross alt en melkereklame! Uten sangen, eller med en annen sang hadde opplevelsen ikke ha vært like bra som den er med akkurat denne sangen.


Lucas

2 kommentarer:

  1. Fin beskrivelse av reklamen, Lucas MEN her fokuserer du på det som skjer og ikke egentlig virkemidler. Du er et stykke fra en analyse ennå. Men du har valgt en morsom reklame, det er sikkert! Hva med å krydre siden med lenker til melk.no og andre ting som har med reklame eller melk å gjøre? Kreativitet!

    SvarSlett
  2. du skirver like søt, som du er :)

    SvarSlett